Loading, please wait ...
MESSAGE

Kupóny zakoupené v e-shopu je možné použít na tramvajových a autobusových linkách Dopravního podniku města Olomouce a.s.

a v příměstských autobusech nebo na tratích ČD Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK).

DPMO, a. s. zajišťuje prodej občanských a zlevněných jízdních dokladů pro zónu 71 nebo občanských maximálně 3-zónových se zónou 71.

Nákup elektronických časových kupónů

E-shop DPMO umožňuje nákup jízdenek se 7denní až roční platností podle platného tarifu IDSOK pro zvolené tarifní zóny a jejich využívání prostřednictvím nosičů v podobě bezkontaktní platební karty Visa nebo Mastercard držitele (označenou symbolem ) nebo mobilní aplikace MobilOK.

V současné době je možné jízdní doklady zakoupené přes e-shop DPMO použít ve vozidlech dopravců integrovaných do IDSOK v zóně 71 nebo maximálně tří navazujících tarifních zónách vždy obsahujících zónu 71.

 

1. Registrace nového uživatele

Pokud jste již registrovali svou e-mailovou adresu v e-shopu IDSOK nebo v mobilní aplikaci MobilOK, není nutné znovu provádět registraci v e-shopu DPMO, přejděte přímo na přihlášení.

  1. Na úvodní obrazovce eshop.dpmo.cz nejprve klikněte na položku Registrovat (vpravo nahoře) nebo tlačítko Registrujte se:
    1. E-mail: Vyplňte svou emailovou adresu, která bude sloužit jako vaše přihlašovací jméno a současně pro případnou komunikaci s e-shopem.
    2. Heslo: Heslo k vašemu uživatelskému účtu musí být dostatečně bezpečné: je potřeba, aby obsahovalo malá i velká písmena, čísla i speciální znak (např. *, !, _, §, / nebo +). Doporučujeme vám pravidelně své heslo měnit, díky tomu bude váš účet na e-shopu v bezpečí.
    3. Potvrzení hesla – heslo uveďte ještě jednou pro kontrolu, že nedošlo k překlepu
  1. Potvrzení registrace: Na váš e-mail bude doručena zpráva o registraci, pro úspěšné dokončení je nutné kliknout na odkaz uvedený v e-mailu. Pokud nepřišel potvrzovací e-mail:
    1. Zkontrolujte složku Spam / Nevyžádaná pošta ve své e-mailové schránce.
    2. Přesvědčte se, že jste při registraci zadali správnou e-mailovou adresu.
    3. Vyčkejte několik minut, doručení e-mailu může být zpožděno.
    4. Opakujte registraci.
    5. Pokud problém přetrvává, kontaktujte zákaznickou podporu DPMO na e-mailové adrese preprava@dpmo.cz.

 

2. Přiřazení nosiče (identifikátoru) k uživatelskému účtu

- platební karta:

  1. Přihlaste se do e-shopu: vyplňte zaregistrovaný e-mail a heslo (pro první přihlášení je nutná registrace, viz Krok 1)
  2. V horní nabídce vyberte odkaz Přehled karet a na nové stránce klepněte na tlačítko Přidat kartu (pouze Visa nebo Mastercard)
  3. Číslo platební karty, na niž chcete zakoupit časovou jízdenku, uveďte do pole Číslo platební karty, vyplňte také měsíc a rok platnosti karty. Tyto údaje najdete přímo na vaší platební kartě. Samotnou platbu za časovou jízdenku můžete provést z jakékoli jiné (i v systému nevložené) platební karty.
  4. Pokud chcete spravovat jízdenky pro více osob, můžete ke svému účtu přiřadit více bezkontaktních platebních karet – zvolte Přidat kartu. Karty je vhodné pro lepší orientaci při dalším využívání libovolně pojmenovat (Přidat název).
  5. Namísto platební karty lze jako identifikátor (virtuální kartu) k účtu v e-shopu přiřadit mobilní telefon s aktivní funkcí placení mobilem nebo SmartWatch. Přiřazení je možné pouze na prodejnách jízdenek DPMO, a.s. Bližší informace najdete na videu zde.

- mobilní aplikace MobilOK:

  1. Aplikace MobilOK je zdarma ke stažení z Google Play nebo App Store. 
  2. Po nainstalování se do MobilOK přihlásíte se shodnými přihlašovacími údaji jako pro e-shop. Pokud byla registrace provedena dříve přes MobilOK, pak využijte tyto přihlašovací údaje z MobilOK pro přihlášení do e-shopu, tedy již bez registrace.
  3. Přihlášení do MobilOK vytvoří u Vašeho účtu nosič, který ponese název Vašeho telefonu dle jeho nastavení. Název tohoto nosiče lze v e-shopu změnit.
  4. Každá nová instalace MobilOK vytvoří po přihlášení k uživatelskému účtu v e-shopu nový nosič. Pokud si například nainstalujete MobilOK na nový mobilní telefon nebo provedete reinstalaci MobilOK na shodném telefonu, pak přihlášení do MobilOK vygeneruje v e-shopu nový nosič k již dříve využívanému.

 

3. Profil zákazníka - virtuální průkazka

  1. Pro schválení zvoleného profilu (s výjimkou přenosných měsíčních jízdenek pro organizace) je nutné k nosiči připojit fotografii obličeje jejího držitele (tlačítko Profil zákazníka → Vybrat soubor). Obrázek můžete vybrat ze svého počítače a v prostředí e-shopu jej případně oříznete. Následně si zvolte požadovaný Profil (typ jízdného).
  2. Tlačítkem Profil zákazníka u karty vyplníte povinné údaje (jméno, příjmení a datum narození), vložíte fotografii a zvolíte požadovaný typ jízdného.
  3. Ke schválení zvoleného profilu a povinných údajů včetně připojené fotografie (doporučená datová velikost méně jak 10MB, max. 10MB, podporované formáty: jpg,gif,png,bmp,tiff) se dostavte se zaregistrovaným nosičem na prodejní místa DPMO, případně zašlete náležitosti ke schválení profilu na e-mailovou adresu preprava@dpmo.cz. Pokud je schválení Vámi zvoleného profilu podmíněno tarifem IDSOK předložením dalších potvrzení (např. potvrzení o studiu, důchodový výměr apod.), vezměte je rovněž s sebou nebo jej zašlete na výše uvedený e-mail. Ihned po schválení profilových údajů můžete nakupovat časové kupóny.

     Náležitosti ke schválení profilu a typu jízdného:

     Popis funkčních tlačítek v přehledu zaregistrované bankovní karty:

    1. Změnit název: nosič si můžete libovolně pojmenovat,
    2. Kupóny: zobrazení historie všech nákupů k nosiči,
    3. Profil zákazníka - Umožňuje přiřadit fotografii, vybrat slevu a doplnit uživatelské údaje (jméno, příjmení, město atd.). Aktuální profilová fotografie je povinná pro všechny profily s výjimkou přenosných pro organizace. Změna již schválených profilových údajů nebo fotografie podléhá novému schválení na prodejních místech DPMO nebo zasláním dokladu potvrzujícího provedenou změnu na e-mail preprava@dpmo.cz.
    4. Zablokovat: v případě ztráty nosiče je možné zamezit zneužití přiřazeného jízdního dokladu jinou osobou a v případě nalezení lze opět odblokovat,
    5. Přeřadit / Smazat: v případě zaslání nové platební karty bankou před ukončením platnosti stávající (nebo v případě ztráty, odcizení) nebo při nové instalaci MobilOK je možné zakoupený a stále platný kupón i se schváleným profilem BEZPLATNĚ Přeřadit na nový nosič a původní pak Smazat (POZOR: po použití funkce Smazat již kartu nebude možné opět zaregistrovat!).

 

4. Zakoupení jízdenky/ kupónu

  1. V horní nabídce zvolte Koupit kupón.
  2. Ze seznamu karet Vyberte identifikátor (nosič), na který potřebujete časový kupón zakoupit.
  3. Zvolte požadovaný Tarif.
  4. Vyberte Období - jaký typ časového kupónu hodláte zakoupit.
  5. Zadejte datum, od kdy má jízdenka platit (Datum od). Automaticky se dopočítá konec platnosti.
  6. U profilů, u kterých je tarifem IDSOK umožněno zakoupení vícezónových jízdních dokladů, vyberte na mapě požadované zóny – zóna 71 je vždy povinná. Umožněn je výběr maximálně 3-zónové platnosti. Automaticky dochází k přepočtu celkové ceny podle počtu navolených zón.
  7. Po zadání všech požadovaných údajů, klikněte na tlačítko Přidat do košíku.
  8. Pokud chcete zakoupit časové jízdenky k dalším nosičům, postupujte znovu od začátku kroku 2.
  9. Tlačítkem Zaplatit nebo volbou Košík z horního menu postoupíte k platbě za objednané časové kupóny.
  10. Platba je možná pouze bankovní kartou. Pro identifikaci platby v bankovním výpisu můžete přidat doplňující text.
  11. Následně budete přesměrováni na Platební bránu, kde vyplníte číslo, platnost a ověřovací kód karty, z níž chcete nákup jízdenek uhradit. Tato platební karta nemusí být přiřazena k vašemu uživatelskému účtu v e-shopu jako nosič.
  12. E-shop umožňuje vystavení zjednodušeného daňového dokladu k zakoupenému kupónu.

 

5. Použití bezkontaktní platební karty ve vozidle

Při kontrole jízdních dokladů ve vozidlech DPMO a dalších dopravců v IDSOK je cestující povinen se prokázat na vyzvání pověřené osoby dopravce platným jízdním dokladem, v případě jízdních dokladů zakoupených přes e-shop DPMO svou bezkontaktní platební kartu přiložit ke kontrolnímu zařízení pověřené osoby (revizor nebo řidič vozidla) nebo v MobilOK zobrazit detail kupónu s kontrolním QR kódem. Na displeji kontrolního zařízení pověřené osoby dopravce se na dobu nezbytnou pro kontrolu zobrazí údaje o držiteli a platnosti zakoupeného jízdního dokladu.

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookies. Zjistěte více zde.